رســالــة من الأمـيــر تــادرس وأبـي سـيفـيــن لـشـعـب مــصـــر


واحد من كنيسة الامير تادرس بالمنيا بيصلى فيها دايما جه فى مره وقال انا زهقت من الدوشه اللى بتحصل والمظاهرات ناحيه الكنيسه انا عاوز اصلى فى هدوء انا هروح كنيسه ابو سيفين وفعلا راح وهو ماشى قابل اتنين فى الطريق وكان الطريق فاااضى سالوه اسئله واحد ساله وقالة انت رايح فين ؟ قاله انا رايح اصلى فى الكنيسه قاله كنيسة ايه قالوا ابو سيفين قاله انت من هنا ؟ قال لا انا من ناحيه كنيسة الامير قاله طيب جاى تصلى هنا ليه ؟ قال عاوز اصلى هنا فى هدوء... وقبل ما يسبوه ويمشوا قالولو متزعلش على اللى بيحصل ربنا اكيد بيعمل كده لمصلحتكم وكل حاجه ولها نهايه بس صلى وربنا هيفرحكوا فى الاخر وقول للكل يصلى ربنا عاوزكوا تصلوا رد وقالهم حاضر وسالهم انتوا مين ؟ ردوا انا ابو سيفين وده الامير تادرس ... والاميرد تادرس قاله متبقاش تسيب الكنيسه تانى .. المصدر أب أعتراف الشخص ده